Tuesday, February 15, 2011

Ma tahan saada keemikuks

ja siit mu uusim kirjand. oh damn me. hinne pole veel selgunud, eks varsti selgub. ja puhtandis on mõned asjad parandatud, siit toores mustand. kolmas lõik saksa täpsusest on vabsjee moondatud puhtandis, ma ei tea, mis sokki ma mustandis küll ajasin.

Üheksanda klassi alguses kirjutasin ma täiesti naeruväärse kirjandi selles, kuidas ma psühholoogiks tahtsin saada. Tegu oli tol hetkel täieliku väljamõeldisega, kuid praeguseks hetkeks olen jõudnud selgusele:tahan saada keemikuks.
Miks just keemia? Tegelikult pole ma isegi aru saanud, miks see nii köitvaks on muutunud. Võib-olla on asi selle arusaadavuses, vähemalt minu jaoks. Tihtijuhtub nii, et kui õpetaja mõnda uut osa seletab, vaevlevad enamik õpilastest teadmatuses ja arusaamatuses, mina aga saan kõigest ilusti aru. Lihtsast arusaamisest aga ei piisa, pean tõsiselt keskenduma ja keemia õppeainele rohkem panustama, kui tahan gümnaasiumi lõpuks vastava riigieksami pea täiuslikult sooritada. Samuti pean rohkem rõhku panema bioloogiale, mis on aga raskendatud, sest tundides me ei õpi sellest ausaltöeldes mitte midagi.
Ühtlasi meeldib mulle keemiaga seotud täppistöö, sest detailirohkus ja ülim täpsus on ühed mu parimad küljed. Eesti keeles see just välja ei paista, aga mujal olen saksa täpsusega, vähemalt enda arvates.
Peale gümnaasiumi on plaanis minna kas Tallinna Tehnikaülikooli või Tartu  Ülikooli. Esimesel variandil on paremad eelised, sest tegu on rakenduskeemia ja biotehnoloogia erialaga. See tähendab, et mul on palju paremad võimalused tööd saada kahte ainet korraga võttes, mitte ainult tavalist keemiat Tartus õppides.
Varem oli mul mõte minna Rootsi, Umea Ülikooli õppima minna, kuid Eestis, eriti Tallinas oleks mul tunduvalt mugavam, sest seal on juba korter olemas, ei pea ühiselamus elama või korterit mingi kõrgema hinna eest üürima.
Peale lõpetamist kõrgkoolist on mul võimalik tööle asuda keemikuna, tehnoloogina keemiatööstustes-ja firmades, erinevates laborites, riigistruktuurides, õppejõuna ja nii edasi. Eestis on rohkem kui sadakond erinevat keemialaborit, toiduainetööstust ja õppeasutust, kuhu saaksin tööle asuda.
Tahan õppida keemiat, sest teadus on pidevas arenfus ning tööd on lõputult. Juba Eesti mastaabis saaksin osaleda fossiilkütuste-järgse uue keemiatehnoloogia väljatöötamises ja juurutamises, kõrgtehnoloogilise tööstuse loomises ja arendamises. Teadus on tulevik ning ma tahan saada osa parema tuleviku loomisel.


uuesti läbi kirjutades mõtlen ma, et on ikka üks eriti pask ja arusaamatu kirjand. aga noh, mis teha kui juhe pidevalt kokku jookseb.

0 Jauramist: